Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Om HiM​​o​l​de​ / Aktuelt / For ansa​tte / For studentene / Biblioteket / Kontakt oss ​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider

Innovasjon og tjenestedesign

Av: Straumsheim Jens Petter | Publisert: 22.01.2015 09:32:03

innovasjon-og-lean

 

Videreutdanningen har fokus på ulike temaer som inngår i ledelse av innovasjonsprosesser og bruk av tjenestedesign; bla brukerinvolvering, ulike verktøy, ledelse av endringsprosesser. Endringsarbeid i praksis er sentralt i studiet og studentene skal gjennomføre en innovasjonsprosess med bruk av ulike verktøy på en arbeidsplass i løpet av studietiden.

Målgruppe

Ledere og ansatte som planlegger – eller jobber med endringsarbeid og innovasjonsprosesser.
 

Læringsutbytte

Etter avsluttet studie forventes det at studenten:
Kunnskaper
  • anvender relevante forskrifter og offentlige utredninger som er styrende for god kvalitet i tjenestene
  • gjøre rede for faktorer som hemmer og fremmer nytenking og innovasjon
 
Ferdigheter
  • anvender teori og resultater av vitenskapelig forskning i planlegging, gjennomføring og evaluering av innovasjonsprosesser
  • anvender ulike metoder for tjenestedesign
 
Generell kompetanse
  • initierer nytenkning og innovasjon på egen arbeidsplass
  • anvender kunnskap og ferdigheter som fremmer god kvalitet innen tjenestene på egen arbeidsplass.
 

Organisering

Studiet er organisert med fire samlinger a` to-tre dager.  I tillegg må studentene jobbe med ulike arbeidskrav mellom samlingene.

 

Eksamens og vurderingsform

Arbeidskravene må være godkjent for å fremstille seg til muntlig avsluttende eksamen.
 
Sist oppdatert: 26.05.2016 11:42:18
Dele innhold