Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Om HiM​​o​l​de​ / Aktuelt / For ansa​tte / For studentene / Biblioteket / Kontakt oss ​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider
Studier

Opptak til enkeltemner

Av: Amdam Elisabeth Finnøy | Publisert: 06.11.2013 15:35:40
Opptak%20emne
​Hos oss har du mulighet til å melde deg opp til enkeltemner, dersom du ikke ønsker å følge et spesielt studieprogram.

Emnestudent

Studenter som får studierett til enkeltemner, følger ordinær undervisning og må følge de frister og arbeidskrav som emnene tilsier. Studieretten er begrenset til det/de enkeltemne(r) du får opptak til. Emnestudenter betaler ordinær semesteravgift. Det gis normalt ikke opptak til emner på masternivå som emnestudent. Les mer om opptak som emnestudent i vårt kvalitetssystem.​

Hvordan søke

For å søke som emnestudent bruker du SøknadsWeb. Først etter at du har fått bekreftet opptak som emnestudent kan du melde deg opp i ønskede emner. Vi gjør deg oppmerksom på at noen emner kan fylles opp av ordinære studenter og derfor være utilgjengelige for emnestudenter. Hvilke emner dette gjelder, vil variere.

Søknadsfrister

  • 15. august for høstsemesteret
  • 15. desember for vårsemesteret
Har du har fått opptak som emnestudent høstsemesteret,trenger du ikke søke på nytt hvis du fortsatt vil ta emner som går påfølgende vårsemester.
 
Du søker i  SøknadsWeb. Vi behandler ikke papirsøknader.

Du logger deg inn på søknadsweb med personnummer og pin. Første gang du logger på lager du en pinkode som du senere bruker. Skulle du glemme denne kan du be om å få en ny tilsendt den registrerte e-postadressa.
 
Behandling av emnesøknader skjer så snart som mulig etter at søknadsfristen har gått ut. Svar sendes ut via e-post så snart vi er ferdig med din søknad.

Elektronisk opplastning av dokumentasjon
Du kan laste opp dokumenter i SøknadsWeb.  Les e-posten du får når du søker nøye for nærmere instrukser om hvordan du går fram.

Ønsker du å sende inn papirkopier har du mulighet til det. Legg ved e-posten som du fikk tilsendt når du søkte.
Dokumentasjon skal sendes innen 10 dager etter at du har søkt elektronisk. For utdanning som avsluttes inneværende år er fristen 1. juli.

Papirkopier sendes til:
Høgskolen i Molde, v/Opptak, Postboks 2110, 6402 Molde

Opptaksgrunnlag 

Generell studiekompetanse
For å bli student ved Høgskolen i Molde må du normalt ha generell studiekompetanse. Les mer om generell studiekompetanse på Samordna opptak.
 
 
Vurdering av utenlandsk utdanning
Forhåndsvurdering av utenlandsk utdanning (utenfor Norden) gjøres av Samordna opptak. Du trenger ikke forhåndsvurdering for å søke, du vil få vurdert utdanningen din i opptaket. Les mer om vurdering av utenlandsk utdanning på Samordna opptak 
Sist oppdatert: 09.04.2015 13:16:55
Dele innhold