Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Om HiM​​o​l​de​ / Aktuelt / For ansa​tte / For studentene / Biblioteket / Kontakt oss ​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider

Master of Science in Sport Management

Dette masterprogrammet vil gi en bredere forståelse og kunnskap om lagidrett slik det blir praktisert i internasjonal sammenheng, og introdusere studentene for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske sider innen lagidrett. Studentene vil få en bedre forståelse for utvikling og debatt innen lagidrett som vil forberede dem til å delta i beslutningsprosesser innen idrett.  Studiet tilbys som en internasjonal mastergrad, og all undervisning tilbys derfor kun på engelsk.idrett_utekst

Studiets oppbygging

I studiets tredje semester kan studentene velge mellom ulike retninger, med litt ulike faglige konsentrasjon: "Managing Football" eller "Marketing, Media and Sponsorship". Hver av retningene består av en rekke på fem seminar og der hvert seminar går over en uke. Avhengig av seminarets innhold vil ulike forelesere bli invitert inn. 

"Managing Football" seminarene skal utvikle en dypere forståelse blant studentene for den utvikling som særlig fotballen gjennomgår. Dette handler blant annet om politikk, om økonomi, juss og etikk. I tett samarbeid med Norges Fotballforbund (NFF), klubber og liga vil studentene bli utfordret på oppdaterte utfordringer innen fotballindustrien.

"Marketing, Media and Sponsorship" er basert på de behov som idrettsindustrien har. Her utforskes de unike mulighetene for markedsføring i idretten. Fokus er på markedsføring av sport som produkt og bruk av idrett som plattform for markedsføring av ikke-idrettsrelaterte produkter og tjenester. Vi utforsker prinsippene for utvikling, implementering og vedlikehold av medierelasjoner. Seminarene analyserer også sponsing og sponsoraktivitet. Det blir lagt særlig vekt på sponsing som salgsteknikk, dynamikken i salg av sponsorat, undersøkelser av det globale markedet for idrettssponsing og hvordan skape sponsorinntekter for idrettsarrangement og event.
 

Internship

Vi gir studentene mulighetene for praksis som en integrert del av studieprogrammet i tredje semester. Praksis og seminarer sammen med Masteroppgaven i fjerde semester gir studentene en unik mulighet til å spisse sin kompetanse.
 

Søknadsfrister

  •  15. mars 2017: Utvidet frist for søkere med internasjonal utdanning som søker direkte fra utlandet og søkere som har midlertidig oppholdstillatelse i Norge.
  • 15. april 2017: Søkere som er norske statsborgere og søkere som har permanent oppholdstillatelse i Norge.

 Kontakt oss

Opptakskontoret 
Opptak@himolde.no, +47 71 21 42 00
 
Faglig kontaktperson

 


"My main goal is to work in the sport environment in the future.
I found that Molde has an interesting programme, and I had heard good things about it from previous students.

HiMolde provides a really personal, constructive and creative atmosphere. You feel welcome from the first minute.

My plan is to use my knowledge in the field of sports and exercise, to improve Icelandic handball."

Arnor Asgeirsson
Graduate, MSc in Sport Management
Reykjavik, Iceland


Sist oppdatert: 13.03.2017 12:53:37
Dele innhold