Logistikk i hjemmetjenesten

Dette er et samarbeidsprosjekt med tre omliggende kommuner: Rauma. Vestnes og Fræna kommune. Hensikten med prosjektet er å forbedre tjenesten til kommunene både med tanke på kvalitet og effektivitet.

I første fase av prosjektet har det vært fokus på å samle inn data på prosessnivå. Sammen med de ansatte ble det definert rundt 20 aktiviteter. Disse aktivitetene ble målt ved hjelp av en app. Dette gir grunnlag for å si noe hvilke arbeidsoppgaver kommunene har, samt hvordan tiden er fordelt. I tillegg kan vi også se hvilke ansattegrupper som utfører hvilke aktiviteter.
I den fasen av prosjektet har vi gjennomført en brukerundersøkelse. Denne undersøkelsen kan gi en indikasjon på hvor fornøyd brukerne av tjenestene er, samt kartlegge om deres behov er tilfredsstilt.
I den neste fase av prosjektet skal vi se på ulike modeller for hvordan tjenesten kan organiseres for å øke tiden som de ansatte bruker hos pasientene. 
Pågående prosjekt.

Publisert 5. sep. 2019 15:33 - Sist endret 5. sep. 2019 15:33