Fakta om programmet

Studiepoeng:
120
Studiets varighet:
2 år
Organisering:
Heltid
Studiested:
Molde
Undervisningsspråk:
Engelsk
Studienivå:
Mastergrad iht §3, 2 år

Kontakt

Studieleder: Solveig Straume

+47 711 95 773

Solveig.Straume@himolde.no

English version of this page

Studieplan for Master of Science in Sport Management (2019–2021)

Informasjon om studiet

Master of Science in Sport Management vil gi en bredere forståelse og kunnskap om idrett, og introdusere studentene for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske sider ved idretten.
Studentene vil få en bedre forståelse for utvikling og debatt innen idrett
, noe som vil forberede dem til å delta i idrettens beslutningsprosesser i fremtiden.

Master of Science in Sport Management tilbys som en internasjonal mastergrad, med engelsk som undervisningsspråk. Se engelsk side for beskrivelse av programmet.

Opptak

Relevant bachelorgrad, karaktersnitt C eller bedre innen Sport Management, økonomi og administrasjon eller samfunnsvitenskap. Søkere må ha minimum 80 ECTS relatert til en spesialisering relevant for Sport Management, eller en sterk bakgrunn innen økonomi, sosiologi, statsvitenskap, organisasjon eller annen tilsvarende relevant bakgrunn.

Oppbygging og gjennomføring

Programmets innhold

Master of Science in Sport Management vil gi en bredere forståelse og kunnskap om idrett, og introdusere studentene for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske sider ved idretten.
Studentene vil få en bedre forståelse for utvikling og debatt innen idrett
, noe som vil forberede dem til å delta i idrettens beslutningsprosesser i fremtiden.

Master of Science in Sport Management tilbys som en internasjonal mastergrad, med engelsk som undervisningsspråk. Se engelsk side for beskrivelse av programmet.

Jobbmuligheter

Dette masterprogrammet forbereder studentene til arbeid i, eller i relasjon til, idretten. Gjennom dette programmet skal studentene få solid forståelse for og kunnskap om idrettsledelse slik det er praktisert i en europeisk kontekst. Studentene blir introdusert for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske temaer som alle er nødvendige for å møte de krav denne voksende industrien stiller.

Studiemodell

Obligatoriske emner

Studiepoeng: 120

Høst 2019

Vår 2020

Høst 2020

Vår 2021

Seminars in Marketing, Media and Sponsorship

Studiepoeng: 7.5

Høst 2020

  • IDR804-012 Unveiling the mysteries of branding in sports (2.5 studiepoeng)
  • IDR804-013 Sponsorship-linked Marketing (2.5 studiepoeng)
  • IDR804-014 Digital Transformation in Sport Business (2.5 studiepoeng)
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 11. nov. 2019 18:33:28