Outlook for Windows

Denne veiledningen viser deg hvordan du konfigurerer Microsoft Outlook mot høgskolens e-posttjenester.

  • Du må ha en IT-brukerkonto ved Høgskolen i Molde
  • Datamaskin må være tilkoblet nett.
  • Outlook må være installert på din datamaskin. Ansatte og studenter kan laste ned Office-pakken fra Office 365.

1. Start Outlook
Når du starter Outlook for første gang vil du bli bedt om å konfigurere klienten. Når du får opp bildet under klikker du på Next/Neste

2. Legg til e-postkonto
Velg yes/ja for å få Outlook til å legge til en ny e-postkonto og deretter trykk Next/Neste

3. Legg til e-postadressen
Skriv inn Ditt navn, e-postadresse og ditt passord

4.Tillat server instillinger
Hvis du får opp et spørsmål om å tillate konfigurasjon for serverinstillingene må du velge Allow/tillate

5. Velg "Logg inn med en annen konto/Use another account"
Siden Epost nødvendigvis ikke er det samme som brukerkonto velger du "Bruk en annen konto/Use another account"

6. Logg på
Skriv brukernavn@himolde (f.eks abcde@himolde.no) og ditt HiMolde passord. Kryss av for "Husk min legitimasjon/Remember my credentials".

7.Du er nå klar til å lese/skrive epost med mer
Velg Finish og Outlook kobler deg på e-posttjenesten

Publisert 27. mai 2019 14:13 - Sist endret 27. mai 2019 14:17