Mal for årsrapport om studiekvalitet
Innledning
Hovedtall
Presentasjon av opptakstall, studiepoengproduksjon, karakterfordeling, strykprosent, gjennomføring.
Studiebarometeret, underviserundersøkelsen, kandidatundersøkelse og andre undersøkelser og evalueringer
Oppsummering av avdelingenes kvalitetsrapporter
Avdeling for helse- og sosialfag
Rammekvalitet
Programkvalitet
Resultatkvalitet
Avdelingens systematiske kvalitetsarbeid: Status for periodisk evaluering av studieprogram, emne- og studieprogramrapporter, oppfølging av studiebarometeret, intern akkreditering og en vurdering av studieprogrammenes fagmiljø opp mot kravene i studietilsynsforskriften § 2-3
Samlet vurdering, utfordringer og tiltak
Avdeling for økonomi og samfunnsvitenskap
Rammekvalitet
Programkvalitet
Resultatkvalitet
Avdelingens systematiske kvalitetsarbeid: Status for periodisk evaluering av studieprogram, emne- og studieprogramrapporter, oppfølging av studiebarometeret, intern akkreditering og en vurdering av studieprogrammenes fagmiljø opp mot kravene i studietilsynsforskriften § 2-3
Samlet vurdering, utfordringer og tiltak
Avdeling for logistikk
Rammekvalitet
Programkvalitet
Resultatkvalitet
Avdelingens systematiske kvalitetsarbeid: Status for periodisk evaluering av studieprogram, emne- og studieprogramrapporter, oppfølging av studiebarometeret, intern akkreditering og en vurdering av studieprogrammenes fagmiljø opp mot kravene i studietilsynsforskriften § 2-3
Samlet vurdering, utfordringer og tiltak
Høgskolens kvalitetstiltak
Pedagogiske tiltak: for fagansatte, studieteknikk, Studiemiljøpris, pedagogisk pris, ped.slang
Organisatoriske tiltak: Prorektor for utdanning, Kvalitetsteam, studieutvalget og LMUs rolle i kvalitetsarbeidet.
Satsingsområder: digitalisering, internasjonalisering. Status for kvalitetsarbeid inkludert intern akkreditering, fagmiljø og periodisk evaluering av studieprogram.
Oppfølging av tiltak fra årsrapporten 2017/2018
Vurdering og oppfølging
Vurdering av utdanningskvaliteten innen målepunktene rammekvalitet, programkvalitet og resultatkvalitet. Prioriteringer og tiltak fremover.