Aktivere Teams i et Canvas-emne

I punktene nedenfor finner du som lærer beskrivelse på hvordan du oppretter og aktiverer et team, for ditt emne i Canvas. 

1. Legge til Microsoft Teams for ditt emne i Canvas

  • Gå til aktuelt emne i Canvas
  • Velg Innstillinger nederst i emnet sin verktøymeny (venstremarg)
  • Velg fanen Integrasjoner
  • Slå på Microsoft synk.
  • Klikk på knappen Synkroniser nå, for å sette i gang en første synkronisering
Skjermbilde som viser fanen Integrasjoner
Velg fanen Integrasjoner [1], slå på Microsoft synk. [2] og klikk på knappen Synkroniser nå [3] (for å sette i gang en første synkronisering)

Nå skal du få informasjon om at synkronisering er i gang, i Canvas-vinduet. Synkronisering kan ta noen minutter. Når den er fullført vil du i Teams få informasjon om at Canvas har lagt deg til teamet (som har samme navn som Canvas-emnet).

2. Aktivering av teamet (i Teams)

Før studentene kan se teamet, opprettet fra Canvas, må du aktivere det i Teams: 

  • Klikk på knappen Activate

Skjermbilde som viser valg for aktivere teamet i Teams

Du får nå opp et dialogvindu, hvor du kan velge å avbryte aktiveringen eller fortsette (Activate). Umiddelbart etter aktiveringen vil studentene få tilgang til teamet. 

Publisert 21. jan. 2022 16:01 - Sist endret 3. feb. 2023 13:04