I punktene nedenfor finner du som lærer beskrivelse på hvordan du oppretter og aktiverer et team, for ditt emne i Canvas.
1. Legge til Microsoft Teams for ditt emne i Canvas
- Gå til aktuelt emne i Canvas
- Velg Innstillinger nederst i emnet sin verktøymeny (venstremarg)
- Velg fanen Integrasjoner
- Slå på Microsoft synk.
- Klikk på knappen Synkroniser nå, for å sette i gang en første synkronisering
Nå skal du få informasjon om at synkronisering er i gang, i Canvas-vinduet. Synkronisering kan ta noen minutter. Når den er fullført vil du i Teams få informasjon om at Canvas har lagt deg til teamet (som har samme navn som Canvas-emnet).
2. Aktivering av teamet (i Teams)
Før studentene kan se teamet, opprettet fra Canvas, må du aktivere det i Teams:
- Klikk på knappen Activate
Du får nå opp et dialogvindu, hvor du kan velge å avbryte aktiveringen eller fortsette (Activate). Umiddelbart etter aktiveringen vil studentene få tilgang til teamet.