Thrine Marie Nøst Bromstad

Avdeling for helse- og sosialfag
Bilde av Thrine Marie Nøst Bromstad
English version of this page Stilling
Høgskolelektor i vernepleie
Kontakt
+4771214247
Studiested
Molde
Kontornr.
C461

Arbeidsområder

Her kan du skrive om arbeidsområder, enten som kort tekst eller som listepunkter:

 

  • Tilknyttet deltidsstudie vernepleie
  • Vernepleierens arbeidsmodell
  • CRPD - rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne 
  • funksjonshemming og habilitering

Bakgrunn

Utdannet vernepleier ved Oslo og Akershus vernepleierhøgskole 1994. Har mellomfag Kriminologi (-91) og viderutdanning i Miljøarbeid og tverrprofesjonelt samarbeid (2016).

Har jobberfaring fra kommunale tjenester til mennesker med utviklingshemming og spesialisthelsetjenesten -  seksjon for voksenhabilitering. Har også erfaring fra Kriminalomsorgen (2003 - 2010). Startet å jobbe som Høgskolelærer ved HiM i 2010.

.

Publikasjoner

  • Østby, May; Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Aarlie, Hege & Bromstad, Thrine Marie Nøst (2023). Hvorfor skal vernepleierstudenter søke utveksling? [Internett]. vernepleier.no.
  • Østby, May; Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Aarlie, Hege ; Bromstad, Thrine Marie Nøst & Werner, Guro Fiskergård (2023). NOREC-prosjektet i Arusha, Tanzania. [Internett]. vernepleier.no.
  • Skarstad, Kjersti; Bromstad, Thrine Marie Nøst; Svendson, Lena Pedersen & Nogva, Karl Ole (2020). Dårlig rettssikkerhet for utviklingshemmede: - Tenk om noen bestemte at det ble besøksforbud i ditt eller mitt hjem. [Avis]. Romsdals Budstikke.
  • Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Bromstad, Thrine Marie Nøst & Solheim, Inger Helen (2019). Reciprocal student exchange and international collaboration for improvement of life quality for children with special needs in Tanzania.
  • Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Bromstad, Thrine Marie Nøst & Huseby, Pernille (2019). Studenter vil bedre barns rettigheter gjennom nytt prosjekt. [Avis]. Romsdals Budstikke.
  • Solheim, Inger Helen & Bromstad, Thrine Marie Nøst (2018). Kunnskap kan redusere avvik og øke livskvalitet. Tidens Krav.
  • Solheim, Inger Helen & Bromstad, Thrine Marie Nøst (2018). Kunnskap kan redusere avvik og øke livskvalitet. Romsdals Budstikke.. ISSN 0806-5160. s. 34–35.
  • Bromstad, Thrine Marie Nøst & Langøy, Emmy Elizabeth (2017). Autismespekterforstyrrelser – kompetansebehov og forslag til utdanningstilbud.
  • Østby, May; Jørgensen, Inger Marie Ulla; Bakken, Hege; Stranden, Gry Bente; Werner, Guro Fiskergård & Campbell, Cecilie [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2016). Forskningsbehov innen feltet funksjonshemming og habilitering i Møre og Romsdal : en kartlegging gjennomført av forskningsgruppen Funksjonshemming og habilitering ved Høgskolen i Molde . Høgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikk. ISSN 978-82-7962-213-0.
  • Østby, May; Høium, Kari; Bromstad, Thrine Marie Nøst; Hurlen, Yngvar Bjarne; Brevik, Randi & Giskemo, Claus A. [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2015). "Jeg ønsker å lese bedre!" : intensiv leseopplæring for en elev med ADHD . Høgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikk. ISSN 978-82-7962-197-3.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 3. sep. 2018 15:04 - Sist endret 11. nov. 2019 13:20