Oppbygging og gjennomføring (2024–2027)

Organisering og læringsformer

 Undervisningen beståri hovedsak  av forelesninger, oppgaveseminarer, arbeidsgrupper, oppgaveinnleveringer og oppgavekommentering, samt faglærers gjennomgang av innleveringsoppgavene.

De ulike undervisningsaktivitetene gir ulike typer bidrag til studentenes læringsutbytte og gir samlet, i kombinasjon med studentenes selvstudium av den anbefalte litteraturen og studentstyrte arbeidsgrupper, grunnlag for å nå læringsmålet. Forelesningene gir en oversikt over emnet og relevante utviklingstrekk, og tar videre opp særlig krevende problemstillinger. Innlevering og kommentering av oppgaver gir studentene trening i å analysere et sakskompleks, identifisere rettslige problemstillinger og løse disse ved bruk av juridisk metode. Faglærers gjennomgang av innleveringsoppgavene bidrar til kvalitetssikring av læringen, i form av en grundig oppfølging av både de metodiske og materielle utfordringene som oppgavene aktualiserer. Arbeidsgruppene tilbyr et forum for diskusjon og dypdykk i utvalgte tema og problemstillinger, og gir studentene trening i å håndtere andre arbeidsoppgaver enn å besvare tradisjonelle praktikums- og teorioppgaver.

Det stilles krav om deltakelse på oppgaveseminarer og arbeidsgrupper med tilhørende oppgaveløsning. 

Eksamen og vurderingsformer

I hovedsak avsluttes emnene med digital skoleeksamen. Enkelte emner har alternative vurderingsformer i form av hjemmeeksamen og muntlig eksamen.

Praksis

I sjette semester vil det bli anledning til å velge utplassering på en relevant arbeidsplass.

Krav til studieprogresjon

Studenter som i løpet av et studieår oppnår mindre enn 50 % av normert studieprogresjon, mister normalt retten til å fortsette på studiet og får status som emnestudent.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 10. mai 2024 04:42:25