Fakta om programmet
- Studiepoeng:
- 120
- Studiets varighet:
- 2 år
- Organisering:
- Heltid
- Studiested:
- Molde
- Undervisningsspråk:
- Engelsk
- Studienivå:
- Mastergrad iht §3, 2 år
Studieplan for Master of Science in Sport Management (2021–2023)
Informasjon om studiet
Master of Science in Sport Management vil gi en bredere forståelse og kunnskap om idrett, og introdusere studentene for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske sider ved idretten.
Studentene vil få en bedre forståelse for utvikling og debatt innen idrett, noe som vil forberede dem til å delta i idrettens beslutningsprosesser i fremtiden.
Master of Science in Sport Management tilbys som en internasjonal mastergrad, med engelsk som undervisningsspråk. Se engelsk side for beskrivelse av programmet.
Opptak
Relevant bachelorgrad, karaktersnitt C eller bedre innen Sport Management, økonomi og administrasjon eller samfunnsvitenskap. Søkere må ha minimum 80 ECTS relatert til en spesialisering relevant for Sport Management, eller en sterk bakgrunn innen økonomi, sosiologi, statsvitenskap, organisasjon eller annen tilsvarende relevant bakgrunn.
Her kan du lese mer om ulike typer dokumentasjon for opptak.
Oppbygging og gjennomføring
Programmets innhold
Master of Science in Sport Management vil gi en bredere forståelse og kunnskap om idrett, og introdusere studentene for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske sider ved idretten.
Studentene vil få en bedre forståelse for utvikling og debatt innen idrett, noe som vil forberede dem til å delta i idrettens beslutningsprosesser i fremtiden.
Master of Science in Sport Management tilbys som en internasjonal mastergrad, med engelsk som undervisningsspråk. Se engelsk side for beskrivelse av programmet.
Jobbmuligheter
Dette masterprogrammet forbereder studentene til arbeid i, eller i relasjon til, idretten. Gjennom dette programmet skal studentene få solid forståelse for og kunnskap om idrettsledelse slik det er praktisert i en europeisk kontekst. Studentene blir introdusert for juridiske, etiske, økonomiske, organisatoriske, historiske, politiske og psykologiske temaer som alle er nødvendige for å møte de krav denne voksende industrien stiller.
Studiemodell
Høst 2021
Obligatoriske emner
Obligatoriske emner
Vår 2022
Obligatoriske emner
Obligatoriske emner
Høst 2022
Seminars in Marketing, media and sponsorship
Vår 2023
Obligatoriske emner
Obligatoriske emner